sobota, 25 lipca 2015

Czytelnicy polecają - KSIAŻKI

Kilka tygodni temu napisała do mnie jedna z Czytelniczek z prośbą o polecenie jej ciekawej lektury na lato. Od razu pomyślałam o Waszych książkowych propozycjach, które pojawiły się w komentarzach pod jednym z konkursów i postanowiłam zebrać je w jednym miejscu. Na liście (kolejność przypadkowa) znajdują się utwory francuskich autorów oraz autorów zagranicznych, w których pojawia się motyw Francji. Mam nadzieję, że lista Was zainspiruje do czytania. Jeśli macie ochotę podzielić się Waszymi czytelniczymi odkryciami, zostawcie komentarz. Chętnie uzupełnię listę o kolejne pozycje. Krótkie recenzje poniższych książek napisane przez Czytelników znajdziecie w komentarzach pod TYM wpisem.

Archiwum własne


 AUTORZY FRANCUSCY 

1. Katedra Najświętszej Marii Panny w Paryżu, Victor Hugo (powieść)
2. Niebezpieczne związki, Pierre Choderlos de Laclos (powieść)
3. Cheri, Colette (powieść)
4. W poszukiwaniu straconego czasu, Marcel Proust (powieść)
5. Chwała mojego ojca, Marcel Pagnol (powieść)
6. Jak w niebie, Marc Levy (powieść) 
7. Bielszy odcień śmierci, Krąg, Nie gaś światła, Bernard Minier (kryminał)
8. Total Cheops, Szurmo, Solea, Jean-Claude Izzo (powieść detektywistyczna)
9. Planeta małp, Pierre Boulle (powieść fantastyczno-naukowa)
10. Małżeństwo, Herve Bazin (powieść)
11. Mój przyjaciół Meaulnes, Alain Fournier (powieść)
12. Bądź Paryżanką, gdziekolwiek jesteś, A. Berest, A. Diwan, C. de Maigret, S. Mas (poradnik)
13. Francuzki nie tyją, Mireille Guiliano (poradnik)
14. Turnieje Boże, Pierre Barret, Jean-Noël Gurgand (powieść historyczna)
15. Mikołajek, Rene Goscinny (seria książek dla dzieci)
16. Wnuczka pana Linha, Raport Brodecka, Philippe Claudel (powieść)
17. Czarne nenufary, Michel Bussi (kryminał)
18. 7 lat później, Jutro, Wrócę po ciebie, Guillaume Musso (powieść)
19. Elegancja jeża, Muriel Barbery (powieść)
20. Le voyant, Jerome Garcin 
21. Zwyczajna egzekucja, Marc Dugain
22. Moulin Rouge, Pierre la Mure (biografia Henri de Toulouse-Lautreca) 
23. Czarna linia, Imperium wilków, Jean-Christophe Grangé (kryminały) 
24. Teoria Gai, Krew czasu, Tajemnice chaosu, Maxim Chattam (thrillery)
 

AUTORZY ZAGRANICZNI

1. Lawendowy pokój, Nina George (powieść)
2. Lekcje Madame Chic, Jennifer L. Scott (poradnik)
3. Moja kuchnia w Paryżu, David Lebovitz (przepisy i opowieści)
4. Merde, Paryż na widelcu, Stephen Clarke (literatura podróżnicza)
5. Spóźnieni kochankowie, Wiliam Wharton (powieść) 
6. Moje życie we Francji, Julia Child (autobiografia)
7. Paryż, Edward Rutherfurd (powieść)
8. Winnica marzeń, Caro Feely (powieść)
9. Madeline, Ludwig Bemelmans (seria książek dla dzieci) 
10. Mój Paryż moja miłość, Paulina Wnuk-Crépy
11. Kocham Paryż, Isabelle Lafleche (powieść)
12. Lekcje francuskiego, Hilary Reyl (powieść)
13. Anna i pocałunek w Paryżu, Stephanie Perkins (literatura dla młodzieży)
14. Rok w Prowansji, Peter Mayle


MOJE PROPOZYCJE

1. Mały Książę, Antoine de Saint-Exupery
2. Delikatność, Nasze rozstania, David Foenkinos (powieść)
3. Windows on the world, Miłość trwa trzy lata, Frédéric Beigbeder (powieść)
4. Persepolis, Marjane Satrapi (komiks autobiograficzny)
5. Marzi, Marzena Sowa (komiks autobiograficzny) 

Czekam na Wasze propozycje :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------

16 komentarzy:

  1. ostatnio czytałam nowosc wśród ksiązek o Paryżu "Mój Paryż moja miłość" - Paulina Wnuk-Crépy REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmotywowałam się do napisania recenzji na blogu :)

      Usuń
    2. mam jeszcze takie pytanie, które mnie intryguje - czemu niektóre ksiązki mają liczby?

      Usuń
    3. Niektóre? To są tylko liczebniki porządkowe, które mają ułatwić czytanie listy, c'est tout :) Może coś się, źle wyświetla?

      Jestem właśnie w trakcie czytania książki Pauliny... :D:D

      Usuń
    4. Pytanie o numerki dotyczyło raczej numerów na książkach na zdjęciu :-)

      Usuń
    5. Brawo za spostrzegawczość, zauważcie, że numerki są na wszystkich francuskich książkach. Każdy tytuł jest skatalogowany i ma numer, a niektóre kolekcje liczą ponad 20 000 tytułów. Niektóre tytuły mogą mieć różne numerki w zależności od kolekcji i wydawnictwa, które je wydało.

      Usuń
    6. Dzięki Joanno ! Wyratowałaś mnie z opresji ;)

      Usuń
  2. Ja mogłabym dodać do listy "Kocham Paryż" Isabelle Lafleche (pierwsza część to "Kocham Nowy Jork" i "Lekcje francuskiego" Hilary Reyl a dla nastoletnich czytelników także "Anna i pocałunek w Paryżu" Stephanie Perkins :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "La Petite Fille de Monsieur Linh" - Claudel i koniecznie tez - choc moze nie na lato - "Le Rapport de Brodeck".

    Ta pierwsza przetlumaczona na polski, co do drugiej pewnosci nie mam.

    Pozdrawiam serdecznie

    ANia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jeśli Ty polecasz, to koniecznie muszę zapoznać się z tym autorem :)

      PS Sprawdziłam obie książki zostały przetłumaczone na język polski.

      Usuń
  4. "Nympheas noirs" de Michel Bussi

    OdpowiedzUsuń
  5. Frédéric Beigbeder? Jestem jak najbardziej na TAK! co prawda, przeczytałam tylko Francuską powieść ponieważ urzekł mnie jej opis, natomiast książka wciągnęła mnie tak bardzo, że przeczytałam ją dosyć szybko. Język nie należy do skomplikowanych, więc bardzo polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Francuską powieść" też czytałam. Polecam również te, które wymieniam wyżej. Myślę, że nie będziesz zawiedziona :)

      Usuń
  6. Moulin Rouge - Pierre La Mure

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Już dopisuję :) Toulouse-Lautrec był bardzo barwną postacią.

      Usuń
  7. ''Szkice piorkiem'' Andrzeja Bobkowskiego - dla mnie jak na razie najwazniejsza ksiazka o Francji (i nie tylko) jaka dotad przeczytalam. Jestem pod wrazeniem osobowosci autora.
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń