niedziela, 12 lipca 2015

Z lingwistką w kuchni - wywiad



Drodzy Czytelnicy!


Zapraszam Was dzisiaj do mojej francuskiej kuchni na herbatę i tartę cytrynową,  by porozmawiać o Francuzach i ich zamiłowaniu do jedzenia, a także o języku francuskim, o fałszywych przyjaciołach, idiomach oraz zapożyczeniach. Spróbuję odpowiedzieć na pytanie, czym jest francuska convivialité i rozebrać  na czynniki pierwsze francuski przepis.

O rozmowę poprosił mnie jeden z moich ulubionych blogów kulinarnych - Vive la cuisine.

Nie stójcie w progu! Rozgośćcie się i kliknijcie TUTAJ :) 




------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------

12 komentarzy:

  1. śliczne zdjęcie zamieścili przy wywiadzie ;) bardzo fajny pomysł - ciekawy wywiad, miło się czytało przy porannej café :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement :)
      Cieszę, że moje przydługaśne wywody umiliły Ci czas :)

      Usuń
  2. super! gratuluję, pięknie to wygląda i fajnie się czyta ;-) A taka typowa wpadka przy francuskim stole to chyba też "je suis pleine".... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalio :*
      Faktycznie ta wpadka idealnie pasuje do tematu!

      Usuń
  3. A propos "compote" to to co mnie najbardziej zaskoczylo to to, ze to niekoniecznie jest deser; compote jest podawany jako accompagnement do kaszanki, do pieczonych mies i drobiu - spotkalas sie z tym zwyczajem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam okazję skosztować kaszanki z musem jabłkowym. Dla mnie bomba, bo uwielbiam połączenie sucre sale :)

      Usuń
  4. Nadrabiając zaległości z wakacji czytam wcześniejsze wpisy ;) Bardzo fajny wywiad, gratulacje. A zdjęcie jest aktualne? Odkryłam, że nie masz długich włosów na zdjęciu profilowym Googla jak myślałam, że miałaś kucyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie jak najbardziej aktualne. Zrobione kilka dni przed publikacją artykułu :)

      Usuń